Brand New Day neemt verzekeraar over


Amsterdam, 9 november 2012

Uitdager groeit hard in een markt waar alle seinen op rood staan.

  • Na de overname heeft Brand New Day de vergunning voor levensverzekeraar
  • Hierdoor kan Brand New Day met veel meer verzekeringsproducten concurreren op prijs
  • Eerste nieuwe producten: ORV en beleggen met garantie
  • De overname wordt geheel uit eigen middelen betaald.

 

Kalo Bagijn, algemeen directeur: “De belangrijkste reden van de overname is dat Brand New Day hierdoor een levensverzekeraar wordt en met veel meer producten de (prijs)concurrentie met de grote verzekeraars kan aangaan. Dik 3 jaar geleden stonden wij nog bij Ikea bureaus en lampen in de auto te laden voor onze start. Nu heeft Brand New Day 40.000 klanten en zijn we bijna levensverzekeraar. Dat we in staat zijn om in deze moeilijke financiële markt na 3 jaar een volwassen en winstgevende uitdager van de grote verzekeraars te zijn, ligt in lijn met onze forse ambities.”

 
De overname
Uw Toekomst N.V. heeft een volledige levensverzekeringsvergunning, is winstgevend en heeft op dit moment ongeveer 5.000 (voornamelijk ORV-) klanten. Brand New Day Houdstermaatschappij N.V. neemt, onder voorbehoud van goedkeuring van De Nederlandsche Bank, de verzekeraar Uw Toekomst N.V. over van Qmulus N.V., dat de keuze heeft gemaakt zich strategisch te richten op distributie met haar bekende labels Acadium Bastion, Geldshop, Hypotheekcentrum voor Academici en Goudenhanddruk.nl. Deze overname luidt eveneens de samenwerking in tussen Qmulus en Brand New Day, waarbij de labels van Qmulus ook de producten van Brand New Day toevoegen aan hun productenpallet.

 
Nieuwe producten
Met een vergunning voor levensverzekeraar mag Brand New Day ook zelf risicoverzekeringen ontwikkelen en aanbieden, zoals een overlijdensrisicoverzekering (ORV), een garantieproduct of een lijfrente-uitkering. Brand New Day merkt dat met name vanuit het intermediaire kanaal veel vraag is naar beleggen met garantie en een goedkope ORV. Deze producten worden daarom als eerste, samen met het intermediaire kanaal, ontwikkeld en aangeboden.
Financieel degelijk
De overname wordt volledig uit eigen middelen betaald. Brand New Day is en blijft ook na de overname schuldenvrij. Brand New Day hecht grote waarde aan een financieel degelijk beleid: geen schulden en zo weinig mogelijk risico’s. Producten met een lang leven risico, zoals een levenslange direct ingaande lijfrente, worden daarom niet aangeboden en de risico’s van de ORV worden grotendeels herverzekerd. Over het laatste halfjaar van 2012 verwacht Brand New Day Vermogensopbouw N.V. voor het eerst een (zeer bescheiden) winst te realiseren.

 
Meer informatie
Kalo Bagijn, algemeen directeur

T 020 – 75 85 380

E kbagijn@brandnewday.nl

I www.brandnewday.nl